Domeniul turistic se află într-o expansiune continuă în România, ceea ce înseamnă vești bune pentru economia noastră. Momentan, în țara noastră funcționează în jur de 8000 de unități de cazare, conform site-ului Cazare.info, împărțite în funcție de profilul fiecăreia (hotel, pensiune, vilă, apartament în regim hotelier etc) și în funcție de numărul de stele sau margarete, în cazul pensiunilor.

Această gradare a unităților de cazare are la bază, în România, două criterii fundamentale:

  1. Suprafața și echipamentele disponibile. Acesta se referă la suprafața camerelor, la dotarea și echiparea băilor și a camerelor, la mobilier și accesoriile puse la dispoziția clienților.
  2. Calitatea. Aici putem vorbi atât despre calitatea mobilierului și a produselor din camerele unității respective, cât și despre calitatea serviciilor pe care aceasta le oferă.

Oferirea unui anumit număr de stele unei unități de cazare se face de către un evaluator acreditat, printr-un proces de control riguros. Evaluatorul oferă anumite puncte pentru toate aspectele unității. Astfel, sunt necesare 30 de puncte pentru 2 stele, 70 de puncte pentru 3 stele, 120 de puncte pentru 4 stele și 150 de puncte pentru 5 stele.

Serviciile de care puteți beneficia în cazul unei cazări de 4 stele diferă în funcție de unitatea pe care o alegeți. Nivelul de confort este aproximativ același, dar există mici diferențe normale între unități în ceea ce privește accesoriile puse la dispoziție, tipul camerei, amabilitatea personalului etc.

Deoarece este destul de greu să putem vorbi despre servicii valabile tuturor unităților de 4 stele, haideți să luăm un singur exemplu, pe care să-l prezentăm în detaliu. În acest caz, sursa de informații va fi site-ul Pensiunii Bellagio, din Cluj-Napoca. Această unitate de cazare, situată aproape de centrul orașului, oferă următoarele servicii:

  • Mic dejun
  • Room-service
  • Parcare păzită
  • Internet Wireless
  • Recepție 7:00 AM – 23:00 PM
  • Aer condiționat
  • Transfer aeroport (contra-cost)
  • Trezire la ora dorită
  • Fier și masă de călcat la cerere
  • Păstrare bagaje
  • Birou cu PC și multifuncțională în holul pensiunii
  • Servicii de fax și fotocopiere
  • Asigurare de umbrele în caz de ploaie
  • Ziare și reviste în holul pensiunii
  • Asistență în vederea găsirii obiectivelor dorite
  • Apelare taxi de la recepție
  • Spălătorie/călcătorie (contra-cost)
  • Halat de baie (contra-cost)
  • Papuci de baie (contra-cost)
  • Trusă de cusut (contra-cost)
  • Trusă dentară (contra-cost)
  • Trusă de ras (contra-cost)
  • Burete silicon (contra-cost)
  • Kit perie și pastă de dinți, ac și ață (contra-cost)

După cum puteți vedea, oferta este foarte variată, iar clienții au posibilitatea să aleagă serviciile de care au nevoie.